Medlemsträffar i Skåne

Ny kontaktperson till Skåne sökes

Klicka på länken för mer information: Ny kontaktperson efterlyses för SFH i Skåne till starten i höst

Varmt välkommen att delta i våra medlemsträffar och evenemang. Särskild inbjudan kommer ut till alla medlemmar i Skåne inför varje träff och du anmäler dig genom att mejla till: skane@hspforeningen.se Om du inte bor i Skåne men ändå vill vara med på en träff, kan du anmäla dig när som helst. Kontaktpersoner är: Helena Linnerborg och Marie Skärblom Hermansson.

Söndag 17 september: Medlemsträff med filmvisning
: 14.00 – 17.00 OBS! ÄNDRAD TID
Anmälan: Mejla till skane@hspforeningen.se. Ange om du är medlem!
Tema: Vi visar filmen ”Sensitive – The untold story”. En informationsfilm om högkänslighet av Elaine Aron. Vi diskuterar kring filmen efteråt. SFH bjuder på enklare fika. Ange önskad specialkost!

Lördag 23 september: Medlemsträff med samtal i grupper
Anmälan: Mejla till skane@hspforeningen.se. Ange om du är medlem!
Tema: KASAM – När känner du att du är i rätt sammanhang? Eller i fel sammanhang? Marie introducerar KASAM, känslan av sammanhang – en livshållning som hjälper människor att förstå sin situation och som gör att de kan hantera de problem livet för med sig. SFH bjuder på enklare fika. Ange önskad specialkost!

Söndag 22 oktober: Föreläsning med Mats Björk, mental tränare
Plats: Bantorget 5, Lund, 1 tr. (IOGT-NTO), sällskapsrummet. Hiss finns.
Anmälan: Anmäl dig till skane@hspforeningen.se i vecka 41. Kostnad: 200 kr, betala i vecka 42 – svischa tel. nr. 0709988257, ange ditt namn! Man måste inte vara medlem i SFH.
Tema: Återerövra dina barnlika förmågor – en välgörande föreläsning för alla! Öka din medvetenhet om hur ditt inre högkänsliga barn fortfarande dagligen kan påverka dig. Du som har högkänsliga barn eller ungdomar i din närhet får kunskap om hur du kan hjälpa dem att interagera med andra. Mats Björk har arbetat som Mental tränare i många år. Han är en mycket uppskattad föreläsare och samtalsledare, så missa inte detta unika tillfälle att lyssna på Mats föreläsning! Marie och Helena startar upp med en gruppreflektion kl 13.10. Föreläsningen startar kl. 14.00. Frukt och choklad i pausen.

Söndag 19 november: Medlemsträff med samtal i grupper
Anmälan: Mejla till skane@hspforeningen.se. Ange om du är medlem!
Tema: God bok/Biblioterapi. Ta med dig en bok som betytt mycket för dig – kanske när du haft det särskilt jobbigt i livet eller så älskar du bara orden i boken. Du får gärna läsa några rader! Vi samtalar också om litteraturens välgörande effekter; hur vi kan hämta kraft, tröst och energi ur litteraturen. Helena introducerar begreppet Biblioterapi. SFH bjuder på enklare fika. Ange önskad specialkost!

Välkommen, Helena och Marie