SFH och Funck Productions söker

Aktörer och statister söks till filmprojektet

Filmprojektet; en spelfilm om högkänslighet, rör sig framåt i processen och närmar sig nu själva filmandet. Skulle du – eller någon du känner – tycka att det är intressant och meningsfullt att medverka i filmen?

För dig som är nyfiken på eller brinner för ”oss högkänsliga” – och som har lust att ge dig själv chansen att agera – och också att vara en del av ett litet och ”intimt” filmteam. Du behöver alltså inte ha skådespelarvana – men du kan ha erfarenhet.

Det flesta av aktörerna i filmen är klara. Vad vi nu söker är karaktärerna/personerna:

• Man, 60-70-årsåldern som ska spela värd (tillsammans med värdinnan) på en mindre fest.
  • Chef, d v s en vuxen – kvinna eller man

Båda rollerna har ett fåtal repliker var.

Om du själv stämmer in på någon av dessa personer vi söker – eller om du tänker på någon du känner som du tror skulle passa – hör av dig! Vänta inte – det kan gå rätt så kvickt i den här processen.

Inspelning sker följande datum:

Omgång 1: Kristi Himmel, torsdag 25 maj t o m söndag 28 maj

Omgång 2: v 31 : 31 juli – 6 augusti

Obs! Att kunna medverka är en förutsättning MEN du kommer bara behöva vara där någon eller några av dessa dagar. Du måste kunna vara med under båda inspelningsomgångarna.

Filmen spelas in i Västervik med omnejd. I undantagsfall kan inspelning ske på annan ort.

När det gäller arvode är det inte klart i vilken omfattning filmprojektet får ekonomiskt stöd. Resekostnad och boende ersätts mot rimlig kostnad.

Om du läser detta och får väldig lust att medverka i filmen, men inte stämmer in på någon av aktörerna vi söker så behövs statister också!! Vi behöver både högkänsliga och icke högkänsliga personer i alla åldrar (från 12 år). Samma datum gäller. Däremot kan tyvärr ingen ersättning ges till statisterna.

För ALLA involverade i filmen kan vi nog utlova annorlunda, unika och upplevelserika dagar oavsett vilken funktion i filmen man har.

Kontakt: info@gunillalindahl.se

Vi hoppas att höra ifrån dig!
Välkommen!