Fysisk föreläsning

• 18 mar 2024
  • Malmö

image: Fysisk föreläsning

Tjoho, vi är så glada att komma till Stockholm, Göteborg och Malmö för att träffas och såklart föreläsa om högkänslighet.

Vad är högkänslighet?

Öppen föreläsning med Sfh - NYTT DATUM 4 SEPTEMBER

Välkommen till en föreläsning om grunderna i högkänslighet, baserat på forskningen. Vad är det egentligen, vad är det inte. Vi pratar även om vanliga styrkor, möjliga fallgropar, och om vad högkänsliga kan behöva för att må bra. Föreläsaren kommer också dela lite av sin upplevelse av livet som högkänslig.

Du får även information om föreningen. Efter det blir det en kort paus och frågestund.

Det är en öppen föreläsning så du behöver inte vara medlem för att vara med. Du som är eller blir medlem i Sfh har halva biljettpriset.

Tipsa gärna någon du tror vill vara med!

Varmt välkommen!

Sfh Styrelse och kansli

Läs mer och boka din plats:

STOCKHOLM

GÖTEBORG

MALMÖ

Nu blir det lättare att logga in

• 17 jan 2024
  • inloggning, personnummer

image: Nu blir det lättare att logga in

Ni är många som hör av er och påtalar problem att logga in på vår hemsida. Att det är svårt att ange födelsedatum och hålla reda på användarnamn eller lösenord. Dessutom är det många som har mer än ett konto, vilket inte underlättar processen.

Därför kan du från den 22 januari 2024 använda ditt personnummer som användarnamn.

SFH vill instifta svensk HSP-dag

• 6 okt 2021
  • #hsp #HSPdagen #WorldHSPday

Grattis på internationella HSP-dagen, som är idag, den 6/10.

Vi firar med att Maggan Hägglund föreläser ikväll 18.30, online.

Det behövs mer uppmärksamhet och kännedom om högkänslighet. Bara i Sverige är det runt 2 miljoner som är högkänsliga. Men inte så många känner till det, varken berörda eller anhöriga.

Därför vill vi instifta en svensk HSP-dag, idag den 6/10.

Hjälp gärna till att sprida detta så är det större chans att det blir en etablerad temadag. Använd nya hashtaggen #HSPdagen och gärna även #WorldHSPDay för att stötta det spanska initiativet att skapa global uppmärksamhet.

I pressmeddelandet kan du läsa mer, om du vill!

Let's be proud and sensitive!

Ny svensk film om högkänslighet

• 17 jul 2021
  • anna vild, dokumentär, film, Henrik Gustafsson Nicander, högkänslighet, sfh, styrka, svensk dokumentärfilm, svensk dokumentärfilm om högkä, VILD: Var femte person

image: Ny svensk film om högkänslighet

Dokumentärfotografen Henrik Gustafsson Nicander följer Anna i hennes privatliv och arbete som låtskrivare, berättare och folklorist. Filmen är enligt producenten det första informativa personporträttet av en högkänslig person i Sverige, som klargör och utforskar personlighetsdraget högkänslighet – något som forskningen visar att var femte människa bär på. Något som förr behandlats en svaghet men, som nu börjar ses för vad det faktiskt är, dvs en styrka.

Filmen heter ”VILD. Var femte person”. Se trailern här.

Intervju med Maggan Hägglund

• 16 jul 2021
  • intervju, känslohantering, Maggan Hägglund, starkskör

"Jag struntar i sådant som inte är akut viktigt"