ONLINE: Stärk det högkänsliga barnet

Ni är många som hört av er och vill ha en ny föreläsning på temat högkänsliga barn. Och det är ju ett viktigt och angeläget ämne.

Tipsa gärna någon du tror kan vara intresserad - förälder, vän, släkting, eller någon som möter barn i sitt arbete.

Stötta och stärk det högkänsliga barnet

Föreläsning med Martina Hårdstål och Josefine Henriksson - ONLINE - 28 AUGUSTI

Kanske har du ett högkänsligt barn i din närhet som ställer höga krav på sig själv, lätt fastnar i orostankar eller som dömer och pressar sig själv väldigt hårt?

Då är den här föreläsningen för dig!

Som högkänslig försöker man ofta tona ned sina känslor och anstränger sig mycket för att vara andra till lags och passa in. Det här tar ibland mycket energi och är inte lätt att förstå sig på som barn. Därför behöver vi vuxna lära oss hur vi kan hjälpa barnen.

Josefine & Martina ger i denna föreläsning sina bästa tips kring hur du kan stötta och stärka det högkänsliga barnet. Du kommer få lära dig mer om hur ni kan förebygga oro och ångest, hjälpa barnet i att sätta gränser och lyssna inåt samt stötta barnet till ökad självtillit och självmedkänsla.

OM FÖRELÄSARNA

Josefine & Martina har i många år hållit föreläsningar, väglett föräldrar till högkänsliga barn samt skapat coachingprogram och en podd om högkänsliga barn.

De är båda utbildade hsp-treapeuter, utbildade inom yoga och mindfulness och har tillsammans erfarenheter både inom förskolan och föreningslivet i att stötta högkänsliga barn.

Onsdag 28 augusti kl. 18:30-ca 20:00. Föreläsningstiden inkluderar kort introduktion från Sfh, en kort paus och avslutas med en frågestund.

Lägg gärna till föreläsningen i din kalender direkt.

Föreläsningen spelas in, har du inte möjlighet att vara med "live" kan du se inspelningen i efterhand. Anmäl dig som vanligt. Inspelningen kommer via mejl inom en vecka. Du kan se föreläsningen hur många gånger du vill en vecka efter det.

Du som deltagare kommer INTE att synas på inspelningen.

Föreläsningen är online, via Zoom.

Mejl med Zoom-länk skickas ut samma dag som föreläsningen. Håll utkik i din mejl. Kontrollera mappen skräppost, eller kampanjer, om du inte hittar vårt mejl. Lägg gärna till oss i dina kontakter.

180 kr för dig som är, eller blir, betalande medlem i Sfh. 360 kr för övriga.

Är du inte medlem kan du bli det i samband med bokningen. Är du med på två föreläsningar under året har du "tjänat in" medlemsavgiften.

Anmäl dig senast tisdag 27/8 kl 20.00.

Efteranmälningar tas emot i mån av tid och plats till info@hspforeningen.se, dock allra senast kl 17.00 samma dag. Antalet platser är begränsat, pga Zoom-licens.

Fram till tre dagar innan föreläsningen kan du avboka och få pengarna tillbaka. Du kan avboka via Mina sidor eller genom att mejla info@hspforeningen.se

SÅ HÄR BOKAR DU

Du behöver ett konto för att kunna göra en bokning, antingen ett medlems- eller kostnadsfritt deltagarkonto.

Har du ett konto redan så kan du logga in längre ner på sidan. Du loggar in med ditt användarnamn och lösenord. Kontakta oss om du har problem med inloggningen. Begär du ett nytt lösenord, observera att du behöver kryssa i en ruta för att godkänna villkoren.

Har du inte ett konto hos oss klickar du på "Bli medlem".

Varmt välkommen! Tipsa gärna någon du tror vill vara med.

Sfh - Sveriges förening om högkänslighet

• Onsdag 28/8 kl 18:30-20:00
Aktivitet startar  ons 28 aug 2024 (v. 35)
Aktivitet slutar  ons 28 aug 2024 (v. 35)