ONLINE: Föreläsning om nervsystemet

När livet går dig på nerverna

Föreläsning online med Elin Lundberg om nervsystemet, från ett högkänsligt perspektiv

Blir du ofta irriterad, arg och får oönskade utbrott? Får du flyktkänslor eller är du beroende av att andra människor ska tycka om dig? Känner du orkeslöshet, trötthet och meningslöshet? Kunskap om ditt nervsystem kan tillsammans med nya beteenden hjälpa dig till trygghet och socialt engagemang.

Nervsystemet talar inte om för dig vem du är eller vad du är, utan hur du är i stunden. Många problem, både fysiska och psykiska, beror på svårigheter att balansera nervsystemet. Dessa invanda mönster kan du bryta och ersätta med nya färdigheter som är mer hjälpsamma i nuet. Istället för att känna dig handfallen inför kroppens reaktioner kan du aktivt försöka hjälpa dig själv till balans.

Föreläsningen innehåller en kort paus och en frågestund på slutet.

Foto: Katarina Persson

Elin Lundberg är högkänslig, leg psykoterapeut, socionom och familjeterapeut. Hennes grundutbildning inom pedagogik inspirerar henne att föra ut sitt budskap på ett enkelt och begripligt sätt. Hon håller sedan många år uppskattade föreläsningar om anknytning, högkänslighet, samlagssmärtor, toleransfönstret, hundar och anknytningsteori. Elin har skrivit två böcker tidigare. Mer om Elin Lundberg kan du läsa här.

Varmt välkommen!

TID

Onsdag 20 november kl. 18:30-ca 20:00. Föreläsningen inkluderar en kort paus och en frågestund på slutet.

Antalet platser är begränsat, pga Zoom-licens. Anmäl dig senast tisdag 19/11 kl 20.00. Efteranmälningar tas emot i mån av plats till info@hspforeningen.se. OBS att du behöver ha ett konto för att vi ska kunna efteranmäla dig.

Fram till tre dagar innan föreläsningen kan du avboka och få pengarna tillbaka. Du kan avboka via din profil eller genom att mejla info@hspforeningen.se

PLATS

Föreläsningen är online, via Zoom. Föreläsningen kommer spelas in så du kan se den i exakt en vecka i efterhand. Länken till inspelningen skickas ut inom en vecka efter föreläsningen ägt rum.

Zoom länk skickas ut samma dag till alla anmälda. Kontrollera mappen skräppost om vårt mejl inte finns i din inkorg. Lägg gärna till oss i din kontaktlista så minskar risken att mejlen fastnar i skräpmappen.

Föreläsningen kostar 180 kr för dig som är medlem och 360 kr för övriga.

Är du inte medlem kan du bli det i samband med bokningen. Du som blir medlem under årets sista kvartal, alltså från 1/10, får hela 2025 på köpet. Är du med på två föreläsningar har du "tjänat in" medlemsavgiften.

Varmt välkommen med din anmälan! Tipsa gärna vidare.

Sfh styrelse och kansli

PRAKTISKT OM FÖRELÄSNINGEN OCH INSPELNINGEN

Du kan ställa frågor när som helst under föreläsningen i chatten, som sedan besvaras i mån av tid i frågestunden på slutet. Frågor besvaras anonymt. Du kommer att kunna chatta med representanter från Sfh, men chatten är stängd i övrigt.

Din mikrofon kommer vara avstängd under hela föreläsningen. Du väljer själv om du vill ha kamera av eller på. Du som deltagare kommer inte höras eller synas på inspelningen.

HUR BOKAR JAG?

Du behöver ett konto för att kunna göra en bokning, antingen ett medlems- eller kostnadsfritt deltagarkonto.

Har du ett konto redan så kan du logga in längre ner på sidan. Kontakta oss om du har problem med inloggningen. Begär du ett nytt lösenord, observera att du behöver kryssa i en ruta för att godkänna villkoren.

Klicka här för att skapa ett nytt kontoVälj Deltagarkonto om du inte önskar bli medlem. Om du väljer Medlemskonto blir du medlem och får rabatt på föreläsningar samt tillgång till våra medlemsträffar, studiecirklar, informationsbrev och medlemsförmåner, förutom att du stödjer vårt viktiga arbete med att sprida information om högkänslighet.

• 2023-11-20 kl 18:30-20:00
Aktivitet startar  ons 20 nov 2024 (v. 47)
Aktivitet slutar  ons 20 nov 2024 (v. 47)
Status  Öppen
  • Öppen för bokning
Platser 100st
Platser kvar  97 st

Logga in på ditt konto för att anmäla dig till den här aktiviteten

Logga in på ditt medlemskonto
Glömt lösenordet? Bli Medlem!