ONLINE: Välkomstmöte med föreläsning

Välkomstträff nya medlemmar - ONLINE

Föreläsning om högkänslighet, info om Sfh - och möjlighet till samtal med likasinnade

Denna träff är för dig som vill lära mer om grunderna i högkänslighet och få kort information om föreningen och dina förmåner som medlem. Alla medlemmar är välkomna, oavsett om du är ny eller varit med ett tag.

Efter mötet finns det möjlighet att samtala med de andra deltagarna, något vi vet att många längtar efter.

Välkomstmötet är kostnadsfritt och för dig som är (eller blir betalande) medlem.

VAD

Du får en föreläsning om grunderna i högkänslighet, baserat på forskningen. Vi pratar också om vanliga styrkor, möjliga fallgropar, samt några ord om vad högkänsliga kan behöva för att må bra. Föreläsaren kommer också dela lite av sin upplevelse av livet som högkänslig.

Du får även en kort introduktion till föreningen, hur träffar brukar gå till, dina förmåner som medlem mm. Efter det blir det en kort paus och frågestund.

Efter frågestunden kommer vi, efter önskemål från medlemmar, öppna upp för dig som vill samtala med andra deltagare. Ämnet är reflektioner efter föreläsningen och livet som högkänslig. Du väljer såklart själv vad du vill dela med dig av. Det är ok att lyssna mer än man pratar. Vi räknar med att avsluta ca 20.00.

Varmt välkommen!

Sveriges förening om högkänslighet

PS. Vill du veta mer om ditt personlighetsdrag redan nu kan du läsa mer på vår webbsida, där du även kan göra en självtest.

VEM

På välkomstmötet kommer du träffa Lotta Sjöberg och Jan Hedlund från Sfh:s kansli.

Jan har hand om ekonomi, medlemssupport mm. Lotta har hand om hemsida, mejl kommunikation, medlemsbrev mm. Lotta är utöver sin roll i Sfh:s kansli diplomerad högkänslig samtalsterapeut och certifierad familje- och föräldracoach. Hon brinner för att sprida mer kunskap och kännedom om högkänslighet och för att andra ska få den aha-upplevelsen hon själv fick när hon lärde sig mer om högkänslighet.

NÄR

Onsdag 10 april kl 18.30-ca 20.00.

Efter önskemål från medlemmar har vi beslutat att spela in välkomstmötet. Så är du intresserad av att vara med men inte kan den tiden, anmäl dig, så får du efter några dagar ett mejl med en länk till inspelningen som du kan se i en vecka från mejlet gått ut.

Eftersnacket kommer INTE spelas in.

PS. Självklart är du som är med på eftersnacket med för din egen skull, som privatperson. Det är ok att lyssna mer än du pratar. Det är INTE ett tillfälle att prata om eller puffa för din verksamhet.

Anmäl dig redan idag, senast måndag 8 april kl 20.00.

Efteranmälningar mottages i mån av tid och plats. Dock allra senast samma dag kl 17. Kontakta info@hspforeningen.se

Länk till Zoom skickas dagen för träffen. Kontrollera mappen skräppost eller kampanjer om vårt mejl inte finns i din inkorg. Lägg gärna till våra epostadresser i dina kontakter, för att minska risken att de fastnar i spamfilter.

VAR OCH HUR

Online. Du deltar via din dator, mobil eller platta.

Du väljer själv om du vill ha kameran på eller av. Din mikrofon kommer vara avstängd automatiskt.

Det går bra att ställa frågor under tiden, eller under frågestunden. Dessa ställer du i chatten. De kommer att läsas upp och besvaras anonymt.

Chatten är i övrigt stängd.

Kostnadsfritt för dig som är medlem.

För att boka behöver du ett konto på vår webbsida och du behöver vara (eller bli) betalande medlem. Mer info längre ner på sidan.

Välkommen!

Sfh

• 2024-04-10 kl 18:30-20:00
Aktivitet startar  ons 10 apr 2024 (v. 15)